Budżety projektów

Z Pomoc systemu CRM VISION
Skocz do: nawigacja, szukaj


Budżety projektów spełniają rolę pomocniczą oraz ewidencyjną. Tworzenie budżetu podzielone jest na etap planowania oraz realizacji. Planowanie to dodanie informacji o przewidywanych wydatkach oraz przychodach, natomiast za realizację rozumie się powiązanie pozycji budżetowych z fakturami.



Lista budżetów projektów

PROJEKTY → Lista projektów → Budżety projektów
Proj budzet1.png
Strzalka d.png

Lista budżetów projektów dostępna jest na głównym ekranie modułu Projekty. Z poziomu listy budżetów można dokonywać edycji pozycji budżetowych, a także obserwować zmiany realizacji poszczególnych projektów lub całej puli.
Kolumna Plan wypełniania jest przez użytkownika, najczęściej na początku realizacji projektu, kolumna Wynik przez dodanie odpowiednich faktur przychodowych lub kosztowych, natomiast kolumny Pozostało oraz % wypełniane są automatycznie poprzez zestawienia odpowiednich wartości.

Proj budzet.png
Strzalka d.png

Lista budżetów projektów udostępnia opcję podsumowania pozycji kosztowych i przychodowych wszystkich lub wybranych projektów.

Proj budzet2.png
↑ spis treści

Edycja budżetu projektu

Edycja budżetu poszczególnych projektów może odbywać się z poziomu karty szczegółów projektu. W celu edycji należy otworzyć odpowiedni typ pozycji, tj. przychodowe lub kosztowe.

Proj budzet3.png
Strzalka d.png

W ramach typów (przychody, koszty) tworzymy poszczególne pozycje, którym nadajemy nazwy, określamy wartość oraz przypisujemy faktury. Jeżeli faktura znajduje się w systemie (została wygenerowana lub zaimportowana wcześniej) wystarczy użyć przycisku Dodaj istniejącą fakturę, w przeciwnym przypadku wybieramy Dodaj nową fakturę.

Proj budzet4.png
Strzalka d.png

Informacja o powiązaniu faktury pojawi się w szczegółach projektu w sekcji Faktury.

Proj budzet5.png
↑ spis treści

Dodawanie faktur

Jak zostało opisane w rozdziale wyżej dodawanie faktur możliwe jest z poziomu typów pozycji budżetowych, ale można tego dokonać także w sekcji Faktury:

  • przycisk istniejąca faktura oraz nowa faktura dotyczy dokumentów sprzedażowych/przychodowych
  • przycisk istniejąca faktura kosztowa oraz nowa faktura kosztowa dotyczy dokumentów kosztowych

Dokumenty istniejące to takie, które zostały już dodane do systemu (wprowadzone ręcznie lub zaimportowane), natomiast nowe to te, które chcemy wprowadzić w momencie wiązania z odpowiednią pozycją budżetową.

Proj budzet6.png
↑ spis treści