Eksport/Import listy towarów i usług
Eksport oraz import listy towarów i usług dostępny jest dla użytkowników posiadających odpowiednie Uprawnienia.
Import listy kontaktów
Import danych pozwala na dodanie listy towarów/usług do systemu CRM Vision bezpośrednio z pliku Excel. Aby dane zostały zaimportowane poprawnie dane powinny być wpisane w odpowiednim formacie.
Wybieramy ścieżkę z plikiem który chcemy wgrać, a następnie ustalamy sposób dodania danych do bazy.
Zasady importu
Towary i usługi można importować tylko z arkuszy Microsoft Excel. Format arkusza jest ściśle określony - ma strukturę analogiczną do pliku wyeksportowanego z systemu CRM. Jeśli chcieliby Państwo zaimportować plik w innym formacie lub o innej strukturze, prosimy o kontakt.
- Jeżeli opcja nadpisywanie będzie zaznaczona, produkty o tym samym identyfikatorze zostaną całkowicie zastąpione danymi z wczytywanego arkusza.
- Jeżeli zostanie zaznaczona opcja scalania, u powtarzających się produktów nadpisane zostaną tylko wypełnione komórki z arkusza (puste komórki w arkuszu nie wpłyną na istniejące towary i usługi).
- Jeżeli zaznaczona będzie opcja nie nadpisuj, powtarzające się towary i usługi nie zostaną wczytane.
We wczytywanym arkuszu pole „Dostępny” określa co innego w przypadku towarów, a co innego w przypadku usług.
- Dla towarów pole to przechowuje posiadaną ich ilość - wartość ta nie jest importowana. Dodawanie/usuwanie towaru do/z magazynu odbywa się tylko poprzez wystawianie odpowiednich dokumentów (np. PZ).
- Dla towarów nie zostanie także zaimportowana ilość zarezerwowana. Zarządzanie ilością zarezerwowanych towarów także odbywa się przez wystawianie dokumentów.
- Dla usług w polu „Dostępny” znajduje się informacja o dostępności usługi („Tak” lub „Nie”) - ta informacja zostanie zaimportowana.
Eksport listy kontaktów
Eksport danych zawsze odbywa się do pliku Excel. Plik może zostać otwarty bezpośrednio na komputerze lub zapisany na dysku.