FINANSE - Q&A
Spis treści
- 1 Jak rozpocząć wysyłanie faktur do klientów?
- 2 Jak wystawić korektę do faktury?
- 3 Jak poprawnie wystawić fakturę zaliczkową i fakturę końcową do niej?
- 4 Jak wygenerować dowolny raport, np. sprzedaż miesięczna wg kontrahentów?
- 5 Jak wystawić korektę do faktury nie znajdującej się w systemie?
- 6 Jak ustawić przypomnienie o terminie płatności faktur kosztowych?
- 7 Jak po wykonaniu importu faktur z pliku wszystkie dokumenty zapisane jako pro-forma (typ PRO – w edycji) zmienić na faktury VAT?
- 8 Jak włączyć wyświetlanie dodatkowego adresu na fakturze?
- 9 Czy można wpisywać na dokumentach finansowych wartości brutto zamiast netto?
Jak rozpocząć wysyłanie faktur do klientów?
- należy uzupełnić informacje na temat danych rejestrowych firmy → Finanse - Dane firmy (wystawcy dokumentów)
- można rozpocząć wystawianie faktur → Wystawianie faktury sprzedażowej/przychodowej
Jak wystawić korektę do faktury?
Wystarczy otworzyć fakturę, dla której ma być wystawiona korekta, następnie użyć przycisku Dodaj korektę znajdującego się w prawym górnym rogu okna. Należy pamiętać, że w polu wartość wpisujemy ostateczną kwotę (wartość po korekcie). Szczegółowy opis sposobu wystawiania korekt faktur znajduje się w artykule Korekty faktur.
Jak poprawnie wystawić fakturę zaliczkową i fakturę końcową do niej?
Zobacz → Wystawianie faktury zaliczkowej.
Jak wygenerować dowolny raport, np. sprzedaż miesięczna wg kontrahentów?
Użyj eksportu danych i tabeli przestawnej → Raporty z użyciem tabeli przestawnej
Zobacz też → Raporty finansowe
Jak wystawić korektę do faktury nie znajdującej się w systemie?
- Wprowadź fakturę, do której ma być tworzona korekta. Pamiętaj o ręcznym ustawieniu numeru.
- Dodaj korektę do wprowadzonego dokumentu.
Jak ustawić przypomnienie o terminie płatności faktur kosztowych?
- Przejdź do Ustawień osobistych.
- W zakładce powiadomień ustaw przypomnienia
Jak po wykonaniu importu faktur z pliku wszystkie dokumenty zapisane jako pro-forma (typ PRO – w edycji) zmienić na faktury VAT?
Należy zaznaczyć wszystkie pro-formy na liście (pojedynczo lub przy pomocy 'zaznacz wszystkie') i wybrać z menu 'Dla zaznaczonych' znajdującego się pod listą faktur opcję 'Generuj fakturę z pro-form'. Opis zasady działania funkcji znajduje się w artykule pt. Wykonywanie czynności dla wielu faktur przychodowych jednocześnie.
Jak włączyć wyświetlanie dodatkowego adresu na fakturze?
Ustawienia indywidualne dla kontaktów dostępne są w karcie każdego klienta (KONTAKTY->otwarcie dowolnego kontaktu->Wystawianie dokumentów - ustawienia). Dokładny opis dostępny jest także na stronie okna kontaktu.
Czy można wpisywać na dokumentach finansowych wartości brutto zamiast netto?
Opcja wpisywania cen w wartościach brutto jest już dostępna. Aby dokonać niezbędnych zmian należy przejść do: FINANSE → Konfiguracja → Pozostałe → oznaczamy każdą z trzech poniższych opcji →
- Wyliczanie wartości VAT od kwoty: brutto
- Możliwość wyboru ceny bazowej netto/brutto: Tak
- Sposób liczenia VAT: Suma VAT z pozycji