Tworzenie nowego projektu

Z Pomoc systemu CRM VISION
Skocz do: nawigacja, szukaj


Możliwość planowania nowego projektu dostępna jest z kilku miejsc w systemie CRM Vision. Podstawowym jest moduł Projekty, można również skorzystać z odpowiedniej sekcji w karcie kontaktu lub podczas tworzenia przypisania.



Planowanie projektu

Moduł PROJEKTY

PROJEKTY → Lista projektów → Dodaj nowy projekt
Proj dodaj.png
Strzalka d.png

Pierwszym krokiem jest wypełnienie danych podstawowych oraz wybranie Menedżera projektu.

Proj dodaj1.png
Strzalka d.png

Zapisanie spowoduje otwarcie właściwej karty szczegółów projektu, w której można uzupełnić pozostałe sekcje.

Proj dodaj2.png
↑ spis treści

Karta kontaktu

KONTAKTY → Kontaktywybór dowolnego kontaktu z listy
Proj dodaj3.png
Strzalka d.png

sekcja ProjektyDodaj nowy projekt

Proj dodaj4.png
Strzalka d.png

Kolejne kroki analogiczne jak podczas tworzenie nowego projektu w module PROJEKTY

↑ spis treści

Jak wypełnić poszczególne sekcje karty szczegółów projektu?

Dokładne informacje o możliwości oraz sposobie wypełniania i dostosowania dostępnych pól można przeczytać w artykule Karta szczegółów projektu.

↑ spis treści


Lejek sprzedażowy, zakupowy; Pipeline - case study

Lejek zakupowy (Pipeline) jest koncepcją opisującą elementy procesu sprzedaży. Polega na oznaczeniu etapów, czy też wyznaczeniu potencjalnych oraz rzeczywistych wartości w trakcie trwania. Pomaga w określeniu na jakim etapie (sprzedaży) znajduje się danych klient (Lead sprzedażowy), a także jakie następne kroki powinien podjąć dział handlowy.

CRM Vision dzięki modułowi projektów pozwala na oznaczenie etapów pozyskania klienta, osób zaangażowanych, wykorzystanych zasobów oraz nadzorowaniu przebiegu procesu. W tym celu można wykorzystać standardowe oraz opcjonalne pola karty projektu. Wśród dostępnych warto zwrócić uwagę na stępujące:

  • Nazwa projektu czyli nazwa lejka sprzedaży, w tym miejscu powinno zostać wykorzystane nazewnictwo wykorzystywane w wewnętrznej komunikacji przedsiębiorstwa
  • Status projektu, czyli etap sprzedaży, np. klient potencjalny, analiza potrzeb, oferta, zamówienie, realizacja, tu również wykorzystujemy nazewnictwo firmowe, zobacz też: Słowniki danych → Statusy projektów
  • Realizacja - procentowa wartość określana ręcznie, lub automatycznie na podstawie etapów w których uczestniczył klient, za które odpowiedzialni byli różni pracownicy
  • Zysk, Zakładany zysk (pola opcjonalne) - pola pozwalają na określenie potencjału klienta oraz rzeczywistej wartości sprzedaży, pozwala to na tworzenie prognoz okresowych, w dowolnym przedziale czasu (miesięcznych, kwartalnych, itd.), raportów oraz analiz
  • Data - w CRM Vision można oznaczyć zarówno datę początkowa, datę końcową, a także wykorzystać dodatkowe pole daty pozwalające na wyznaczenie potencjalnego terminu zakończenia procesu - w jednym miejscu znajdą się informacje o początku procesu pozyskiwania oraz prognozowanej/faktycznej daty zakończenia

Inne elementy pozwalające na opis procesu sprzedaży:

  • Uczestnicy - odpowiedzialni za realizację całości lub etapu procesu sprzedaży
  • Budżet - możliwość wyznaczenia zaplanowania budżetu przeznaczanego na pozyskanie klienta oraz/lub kontrola kosztów z tym związanych
  • Oferty i zamówienia - dokumenty związane z propozycjami prezentowanymi klientowi
  • Pliki, linki - możliwość powiązania dokumentacji w formie elektroniczej oraz źródeł
  • Grupa projektów - wszystkie projekty związane ze sprzedażą warto zakwalifikować do grupy "Szanse sprzedaży", aby różnego typu projekty zostały odpowiednio oznaczone

Elementy procesu lejka sprzedaży poza modułem projektów:

  • Statusy kontaktów - analogicznie jak Statusy projektów pozwalają na oznaczenie poziomu zaangażowania klienta przy podejmowaniu decyzji zakupowej
  • Mailingi wysyłane z systemu prowadzące do pozyskania uwagi grup potencjalnych klientów
↑ spis treści