Tworzenie nowego projektu
Możliwość planowania nowego projektu dostępna jest z kilku miejsc w systemie CRM Vision. Podstawowym jest moduł Projekty, można również skorzystać z odpowiedniej sekcji w karcie kontaktu lub podczas tworzenia przypisania.
Spis treści
Planowanie projektu
Moduł PROJEKTY
Pierwszym krokiem jest wypełnienie danych podstawowych oraz wybranie Menedżera projektu.
Zapisanie spowoduje otwarcie właściwej karty szczegółów projektu, w której można uzupełnić pozostałe sekcje.
Karta kontaktu
sekcja Projekty → Dodaj nowy projekt
Kolejne kroki analogiczne jak podczas tworzenie nowego projektu w module PROJEKTY
Jak wypełnić poszczególne sekcje karty szczegółów projektu?
Dokładne informacje o możliwości oraz sposobie wypełniania i dostosowania dostępnych pól można przeczytać w artykule Karta szczegółów projektu.
Lejek sprzedażowy, zakupowy; Pipeline - case study
Lejek zakupowy (Pipeline) jest koncepcją opisującą elementy procesu sprzedaży. Polega na oznaczeniu etapów, czy też wyznaczeniu potencjalnych oraz rzeczywistych wartości w trakcie trwania. Pomaga w określeniu na jakim etapie (sprzedaży) znajduje się danych klient (Lead sprzedażowy), a także jakie następne kroki powinien podjąć dział handlowy.
CRM Vision dzięki modułowi projektów pozwala na oznaczenie etapów pozyskania klienta, osób zaangażowanych, wykorzystanych zasobów oraz nadzorowaniu przebiegu procesu. W tym celu można wykorzystać standardowe oraz opcjonalne pola karty projektu. Wśród dostępnych warto zwrócić uwagę na stępujące:
- Nazwa projektu czyli nazwa lejka sprzedaży, w tym miejscu powinno zostać wykorzystane nazewnictwo wykorzystywane w wewnętrznej komunikacji przedsiębiorstwa
- Status projektu, czyli etap sprzedaży, np. klient potencjalny, analiza potrzeb, oferta, zamówienie, realizacja, tu również wykorzystujemy nazewnictwo firmowe, zobacz też: Słowniki danych → Statusy projektów
- Realizacja - procentowa wartość określana ręcznie, lub automatycznie na podstawie etapów w których uczestniczył klient, za które odpowiedzialni byli różni pracownicy
- Zysk, Zakładany zysk (pola opcjonalne) - pola pozwalają na określenie potencjału klienta oraz rzeczywistej wartości sprzedaży, pozwala to na tworzenie prognoz okresowych, w dowolnym przedziale czasu (miesięcznych, kwartalnych, itd.), raportów oraz analiz
- Data - w CRM Vision można oznaczyć zarówno datę początkowa, datę końcową, a także wykorzystać dodatkowe pole daty pozwalające na wyznaczenie potencjalnego terminu zakończenia procesu - w jednym miejscu znajdą się informacje o początku procesu pozyskiwania oraz prognozowanej/faktycznej daty zakończenia
Inne elementy pozwalające na opis procesu sprzedaży:
- Uczestnicy - odpowiedzialni za realizację całości lub etapu procesu sprzedaży
- Budżet - możliwość wyznaczenia zaplanowania budżetu przeznaczanego na pozyskanie klienta oraz/lub kontrola kosztów z tym związanych
- Oferty i zamówienia - dokumenty związane z propozycjami prezentowanymi klientowi
- Pliki, linki - możliwość powiązania dokumentacji w formie elektroniczej oraz źródeł
- Grupa projektów - wszystkie projekty związane ze sprzedażą warto zakwalifikować do grupy "Szanse sprzedaży", aby różnego typu projekty zostały odpowiednio oznaczone
Elementy procesu lejka sprzedaży poza modułem projektów:
- Statusy kontaktów - analogicznie jak Statusy projektów pozwalają na oznaczenie poziomu zaangażowania klienta przy podejmowaniu decyzji zakupowej
- Mailingi wysyłane z systemu prowadzące do pozyskania uwagi grup potencjalnych klientów